لوگو املاک آرام
بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا

معرفی بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا

کجای شمال ویلا بخریم؟ بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا کجاها هستند؟ بهترین شهر شمال برای زندگی و بهترین زمان خرید ویلا در شمال را کدام فصلها می‌دانید؟ ویلاهای شمال با مناظر طبیعی خیره کننده جنگل‌های سرسبز، کوه‌های پوشیده از برف و دریایی آرام و آبی همراه هستند . در فصل بهار، منظره اطراف ویلا بسیار سرسبز و پر از گل‌ها و درختان است، طوریکه می‌توانید تصمیم بگیرید که دکوراسیون یا محوطه سازی فضای باز را چگونه طراحی کنید. دسترسی آسان به جاذبه‌های گردشگری مانند دریا، جنگل، کوه، رودخانه و شهرهای تفریحی امتیازاتی هستند که در دیگر مناطق نمی‌توان به آنها دست یافت. آرامش و سکوتی که امروزه برای  فرار از شلوغی شهر به دنبال آن هستیم. امکانات رفاهی داخلی مانند استخر، سونا، جکوزی، آبگرم و مهمتر از همه آب‌وهوا، که در مجموع دلایلی هستند که امروزه ما را برای یافتن بهترین منطقه شمال برای سکونت به دنبال خود می‌کشانند.

بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا

شمال کشور پربازدیدترین مناطق گردشگری

همانطور که می‌دانید منطقه شمال کشور، به داشتن طبیعت بکر و جنگل‌های سرسبز و مرطوبش معروف است. طبق گزارش‌های  به دست آمده، شمال جز پربازدید ترین مناطق گردشگری در ایران به حساب می‌آید. به طوری که دو استان مازندران و گیلان در شمال، رکورد پراقامت‌ترین مقاصد بازدیدکنندگان  را در تعطیلات نوروزی سال‌های متعدد، به خود تخصص داده‌اند. بنابراین عجیب نیست که چرا بیشتر ساکنین ایران، تمایل زیادی به خرید ملک، سرمایه‌گذاری، گردشگری، خرید یا بازسازی خانه‌های ویلایی در مناطق شمال  کشور را دارند. در قدم نخستین برای سرمایه‌گذاری و یا خرید و بازسازی خانه‌های ویلایی در شمال، لازم است بدانیم که کدام مناطق پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری دارند و یا کدام مناطق در شمال برای زندگی و خرید ویلا مناسب‌تر هستند. در این مقاله قصد داریم به زبان ساده، ابهامات شما در این راستا را  رفع کنیم.

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در شمال

همانطور که پیش‌تر گفته شد، مناطق شمال جز محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مناطقی است که اغلب ایرانی‌ها برای سرمایه گذاری و خرید ویلا آن را انتخاب می‌کنند. برای سرمایه‌گذاری در یک منطقه، لازم است با در نظر گرفتن هدف محوری خود، آینده و پتانسیل‌های  آن منطقه را مورد بررسی قرار داده و سپس اقدام به عملی کردن تصمیم خود کنیم. در علم اقتصاد، سرمایه‌گذاری به معنای تخصیص منابع مالی به یک یا چند دارایی مختلف به امید به دست آوردن منابع با ارزش‌تر در آینده است . سرمایه‌گذاری روش‌های متعددی دارد و درصد موفقیت شما به تصمیم‌هایی که میگیرد بستگی دارد. یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در تصمیم‌گیری، میزان بودجه شما است که توانایی شما در گزینش ویلا را بالا و پایین می‌کند.

سرمایه گذاری در بهترین مناطق شمال

سرمایه‌گذاری به دو دسته است

سرمایه‌گذاری به دو دسته سرمایه‌گذاری مستقیم و سرمایه‌گذاری غیرمستقیم تقسیم می‌شود. از انواع سرمایه گذاری می‌توان به خرید و فروش سهام شرکت‌ها، مسکن، خودرو، اوراق، درآمد ثابت، زمین، طلا، ارزهای خارجی و … اشاره کرد. در منطقه شمال  کشور نیزمیتوان به روش‌های متعددی سرمایه‌گذاری کرد. از جمله این سرمایه‌گذاری‌ها میتوان به تاسیس مراکز تفریحی، گردشگری، اقامتگاه‌های جنگلی، کافی‌شاپهای مدرن و سنتی ، رستوران، هتلینگ، تاسیس اقامتگاه، خرید ملک، زمین، ویلا و… اشاره کرد.

علت علاقه مردم به خرید ویلا در شمال

قبل از صحبت در مورد هر موضوعی لازم است بدانیم چرا خرید ویلا در شمال به این اندازه پرطرفدار است؟ بنابر گزارش‌های به عمل رسیده، یکی از رایج‌ترین انواع سرمایه‌گذاری در شمال خرید ویلا است. به طوری که سالانه تعداد قابل توجهی از شهروندان ایرانی، اقدام به خرید ویلا در شهرها و شهرستان‌های شمال کشور می‌کنند. اغلب شهروندانی که در شمال کشور ویلا می‌خرند، اصالتا تابع کلانشهر‌های رو به رشد و پرترافیکی مثل تهران و اصفهان هستند.  هدف این افراد از انجام چنین معاملاتی کاملا بدیهی است. البته لازم به ذکر است که به گفته برخی از شهروندان، در سال‌های اخیر اهداف جدیدتری از جمله رقابت و چشم هم چشمی، به بازار  خرید ویلا در مناطق شمالی کشور اضافه شده است.

مناطق مناسب برای خرید ویلا در شمال

کدام منطقه برای خرید ویلا در شمال مناسب است؟

سرمایه‌گذاری از طریق خرید ویلا اغلب با  هدف تفریح، استراحت و زندگی سالم انجام می‌گیرد. شما بسته به شرایط مالی و هدفی که از خرید ویلا دنبال میکنید، می‌توانید مناطق متفاوت و مناسب‌تری را  برای خرید خود در نظر بگیرید. برای مثال اگر هدف شما از خرید ویلا در شمال سکونت در محلی آرام، کم‌تراکم، بکر و خلوت است بهتر است به مناطقی مثل نمک آبرود، نوشهر، محمودآباد، نور و نوشهر فکر کنید.خرید ویلا در نور یکی از معاملاتی است که در سالهای اخیر رونق زیادی داشته و توجه طرفداران و گردشگران متعددی را به خود جلب کرده است.

بهترین زمان خرید ویلا در شمال

امروزه نوسانات قیمت نه تنها در مسکن بلکه در بیشتر امورات مردم بی داد می کند.از این رو بودن افراد کاربلد و آگاه در کنار این نوع معاملات به نفع شما خواهد بود که با مناسبترین قیمت ویلای خود را خریداری کنید. اگر قرار است یک فصل را به عنوان بهترین فصل برای خرید ویلا معرفی کنیم، فصل بهار را پیشنهاد می‌دهیم.

خرید ویلا درشمال درفصل بهار:

خرید ویلا در شمال در فصل بهار پررنگتر است، اما این به معنی ارزان بودن قیمت در این فصل نیست. در فصل بهار شرایط آب و هوایی بسیار لذت‌بخش و مطبوع بوده و حمل و نقل یا اسباب‌کشی شما راحت‌تر است. هرچه ویلا به مراکز خرید جذاب، نزدیک‌تر باشد، امکان فروش رفتن آن بیشتر است.

خرید ویلا در شمال در فصل تابستان

در فصل تابستان، ویلاها به سرعت به فروش می‌رسند. دمای هوا در فصل تابستان، بسیار گرم بوده و در برخی مناطق با رطوبت زیاد همراه است. خریداران زیادی بعد تعطیلی مدارس  به دنبال مکانی خنک و آرام جهت گذراندن تعطیلات تابستان هستند. به همین جهت قیمت فروش ویلا در فصل تابستان به شدت افزایش پیدا می‌کند. از طرفی در فصل تابستان به راحتی می‌توانید آذوقه های پاییزی خود را از مناطق شهری و روستایی در نزدیکی یک ویلای خوب خریداری کرده و برای فصلهای دیگر سال فریز نمایید.

خرید ویلا در فصل پاییز در شمال

خرید ویلا در شمال در فصل پاییز

در فصل پاییز، مدارس باز هستند و خانواده‌ها کمتر می‌توانند برای خرید ویلا در مازندران، به شمال سفر کنند. به  دلیل تقاضای کم،  قیمت ویلاها به شدت افت پیدا می‌کند. خرید ویلا در فصل پاییز برای افرادیکه قصد دارند از وام خرید املاک استفاده کنند، بهترین زمان است. معمولاً در چنین شرایطی موازین اعطای وام  نیز متفاوت است.

خرید ویلا در شمال در فصل زمستان

تنها دلیلی که مشتریان برای خرید ویلا در فصل زمستان اقدام می‌کنند، هزینه‌های ارزانتر این املاک است. از نظر درصد می‌توان گفت حدود ۹ درصد، قیمت خرید ویلا در شمال در فصل زمستان در مقایسه با فصل تابستان، کمتر است. این تفاوت می‌تواند برای مشتری خرید ویلا موجب صرفه‌جویی در چند صد میلیون تومان شود. ازدحام جاده‌ای کمتر است. اما به دلیل قیمت ارزانتر امکان دارد کسی اقدام به فروش نکند.

خرید ویلا در شمال تا 300 میلیون(500 میلیون-800 میلیون)

سرمایه‌گذاری در شهرهای شمالی بستگی به بودجه، زمان موردنظر و سلیقۀ شما دارد. ممکن است برای تفریح و استراحت به فکر خرید ملک یا ویلایی در شمال باشید که در این صورت آینده‌ی آن شهر و توسعه‌اش ممکن است خیلی برایتان مهم نباشد. ولی اگر به فکر سرمایه گذاری باشید باید تمام جوانب آن را بررسی کنید. اول از همه مسیر سرمایه‌گذاری و راه آن را انتخاب کنید! سپس  با توجه به زمان سرمایه‌گذاری و بازار موردنظر در آن زمان، سایر فاکتورها را باید بسنجید که متناسب با بودجه شما بین خرید زمین، ویلا و آپارتمان کدام گزینه مناسب نوع سرمایه‌گذاری شما خواهد بود.

خرید ویلا ارزان در شمال

افرادیکه قیمت ویلابرای آنها اولویت اول است و به دنبال خرید ویلای ارزان در شمال با امکانات بالا هستند، فصل زمستان بهترین زمان برای این کار است. البته به شرطی که فروشنده ای قصد فروش ملک خود را داشته باشد.  اما افرادیکه به دنبال گزینه‌های زیباتر، جذاب‌تر و خانه‌های مدرن‌تر هستند، فصل تابستان برای این کار پیشنهاد می‌شود.در هر صورت اگر نیاز به مشاوره خرید ویلا در شمال دارید می‌توانید این کار را از طریق کارشناسان املاک آرام دنبال کنید.

بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا

بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا

انتخاب شهر مناسب برای خرید ویلا در مناطق شمالی کشور، به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله

1- محل  فیزیکی و جغرافیایی ویلا: برای خرید ویلا در مناطق شمالی، ابتدا باید محدوده جغرافیایی مورد نظر خود را تعیین کنید و سپس شهر مناسب را در آن محدوده جستجو کنید.

2- انتظارات و ترجیحات سلیقه شخصی شما: سلیقه شما برای محیط داخل ویلا نیز بسیار مهم است، بنابراین بهتر است پیش از خرید، به محل دقیق آن بروید و با وضعیت آن آشنا شوید.

3- نزدیکی به فضای سبز و مناطق تفریحی: برای افرادی که برای تفریح و آرامش خود و فرزندانشان دنبال سکونت هستند، انتخاب منطقه‌ای در نزدیکی مناطق سرسبز و تفریحی و ورزشی مانند پارک و طبیعت، از اهمیت زیادی برخوردار است.

4- شرایط مساعد آب و هوایی:اگر از افرادی که به دنبال بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا هستند علت کارشان را بپرسی، اولین جوابشان دست یابی به مکانی خوش آب و هواست که با امکانات شهری عجین شده باشد.

با توجه به این عوامل، می‌توان روی شهرهایی مانند رشت، انزلی، رامسر، چالوس، نوشهر، مازندران، گلستان و… به عنوان گزینه‌های مناسب حساب باز کرد. اما بطور قطع تعیین شهر مناسب برای خرید ویلا،  بسته به شرایط و نیازهای هر کس، می‌تواند متفاوت از دیگری باشد.

 

در کدام شهر  شمال ویلا بخرید؟

طبق نظرات و آراء حاصل شده شهرهای مازندران، رشت، انزلی، رامسر، چالوس، نوشهر و گلستان در اولویت انتخاب سرمایه داران آمده‌اند. برخی از مزایای خرید ویلا در این شهرها به شرح زیر است:

رشت:

رشت یکی از شهرهای مهم استان گیلان است که به دلیل آب و هوای معتدل و مناظر طبیعی جذاب، می تواند به عنوان مقصدی مناسب برای خرید ویلا در نظر گرفته شود. همچنین مزایای دیگر شامل فرهنگ و هنر، شهربازی‌ها و امکانات بومگردی دلیلی مضاعف در این انتخاب هستند.

انزلی:

انزلی یکی از شهرهای پرطرفدار استان گیلان واقع در سواحل دریای خزر است. این شهر دارای مناظر طبیعی زیبا شامل سواحل شنی و جنگل های پوشیده از درختان بلوط، کاج و… است. میراث فرهنگی انزلی پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیا و اقصی نقاط ایران است.

رامسر:

رامسر یکی دیگر از شهرهای ساحلی و زیبای استان مازندران است. این شهر قشنگترین شهر شمال و به عنوان عروس شمال نام گرفته است. رامسر دارای سواحل زیبا، کوهستان های بلند و رودخانه‌های دیدنی است. همچنین امکانات تفریحی و رفاهی زیادی برای گردشگران در این شهر موجود است.

چالوس:

چالوس یکی از شهرهای معروف و محبوب واقع در جنوب دریای خزر است. این شهر دارای سواحل زیبا، جنگل‌های پوشیده از درختان سرسبز و غارهای گردشگری تاریخی است. همچنین فرهنگ و نمایشگاه هنری موجود در این شهر از دیگر مزایای این منطقهبرای خرید ویلا می‌باشد.

گلستان:

گلستان از دیگر شهرهای جذاب برای خریداران و سرمایه گذاران در استان گلستان است. این شهر دارای شرایط آب و هوایی مناسب و خاک حاصلخیز  است. همچنین دسترسی به منابع طبیعی مثل جنگل‌ها و نزدیکی به دریا نیز امتیاز برتر ویلاهای شمالی این منطقه است.

به طور کلی، همه این شهرها امکانات بسیار خوبی برای خرید ویلا در اختیار شما قرار می‌دهند، ولی برای بررسی دقیق مشاوران باتجربه املاک آرام می‌توانند شما را بیشتر راهنمایی کنند.

مازندران از بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا

مازندران به طور عمومی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود. شهرهای مختلف در مازندران مسلما به یکی از این دو بخش تعلق دارند. بخش غربی که شامل شهرهای آمل، چمستان، نوشهر، چالوس و رامسر است، بیشترین رواج خرید و فروش ویلای شمالی را دارد. دلیل این محبوبیت نزدیکی به جنگل و دریا و همچنین مجاورت با مهمترین جاده‌های منتهی به تهران است. بخش شرقی مازندران هم که شامل شهرهای گلوگاه تا بابل است، نسبت به بخش غربی کمتر مورد توجه خریداران ویلاهای شمالی بوده است.

ویلاهای شمال از آمل تا رامسر

ویلاهای شمال از آمل تا رامسر عموما با شرایط آب و هوایی معتدل و مناظر طبیعی بکر و زیبا شناخته می‌شوند. این مناطق دارای جنگل‌های سرسبز، کوه‌های زیبا و دریای همیشه آرام و زیبا هستند.  ویلاها در این مناطق  دسترسی آسانی به جاذبه‌های گردشگری دارند، از جمله شهرهای تفریحی مانند چالوس و نوشهر و شهرهای تاریخی مثل آمل و رامسر بهترین شهرها جهت خرید ویلا و سکونت هستند. اغلب ویلاها طراحی زیبا با نمای طبیعی دارند. هم‌چنین دارای امکانات رفاهی مانند استخر، سونا، آبگرم و آب‌وهوای بهشتی می‌باشند که برای تفریح و استراحت ایده‌آل شناخته شده‌اند.

خرید ویلا در چمستان مازندران

البته لیست شهر‌های ساحلی مازندران به همین‌جا ختم نمی‌شود و چمستان و محمودآباد را هم می‌توان به عنوان محبوبترین شهرهای ساحلی به این لیست افزود که محبوبیت‌شان به نسبت گروه اول کمی کمرنگ‌تر است. شاید این هم به دلیل فاصله از دریا باشد والا آب و هوا و امکانات این ویلاها کمتر از موارد اول نیست. ضمن این‌که معمولا این مناطق برای افرادی که به دنبال لذت از طبیعت و جاذبه‌های محلی هستند مناسبتر هم باشد. حال آن‌که کثیری از افراد ترجیح می‌دهند ویلایی که برای زندگی خریداری می‌کنند مجهز به امکانات مدرن شهری نیز باشد. در واقع چمستان برای عاشقان ویلاهای جنگلی ایده‌آل است.

خرید ویلا در محمودآباد مازندران

خرید ویلا در محمودآباد مازندران

محمودآباد یک شهرستان در استان مازندران بوده و برخی از مناطق آن از جمله منطقه گلابدره، بندپی، گرماب و بابارشانی برای خرید ویلاهای شمالی به دلیل مناظر طبیعی بکر، آرامش بخش و دسترسی آسان به جاذبه‌های گردشگری محلات شناخته شده هستند. در سال‌های اخیر، به دلیل پتانسیل پنهان منطقه، تعدادی از سرمایه گذاران در این منطقه ویلا سازی کرده اند. اما با توجه به اینکه قیمت این منطقه هنوز به صورت قابل ملاحظه‌ای ارزان‌تر از سایر مناطق شمال هستند. بنابراین برای افرادی که در نظر دارند ویلا خریداری کنند، یک گزینه جذاب و کم هزینه هستند. اگر شرایط ویلای مورد نظر مطابق با نیازهای شماست و از طریق یک املاک معتبر و مطمعن متوجه وضعیت قانونی و مستندات مربوطه هستید، در خرید آن تاخیر نکنید.

خرید ویلا در نور

نور، یک شهرستان زیبا و دلنشین در استان مازندران است که به دلیل مناظر طبیعی بکر خود و دسترسی آسان به دریا، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، سواحل و کوهستان ها، همیشه به عنوان یکی از محبوب ترین سواحل شمالی در ایران مطرح بوده است. این شهرستان بین شهرهای نوشهر و تنکابن قرار دارد و به بهترین جاهای تفریحی مانند سدرک، پل سرخ، کندوان و غار یال دسترسی دارد. در منطقه نور، مناطق محبوب زیبای چمستان، سیسنگان، سرخاب و شافت وجود دارند. به دلیل مناظر طبیعی خیره کننده، هوای پاک و خنک، دسترسی به سواحل و تفریحات دریایی، ویلاهای شمالی در این مناطق برای خریداران بسیار جذاب هستند.

خرید ویلا در نمک آبرود

خرید ویلا در نمک آبرود، یکی از نواحی زیبا و گردشگری استان مازندران است که با داشتن مناظر طبیعی متنوع و نزدیکی به بعضی از اماکن تاریخی و فرهنگی، همواره جذابیت خود را برای خریدارانی که به دنبال خرید ویلا در منطقه های گردشگری هستند، حفظ کرده است. اگر قصد خرید ویلا دارید، برای شناخت دقیق مکان و شرایط سند و وضعیت قانونی ویلا، همچنین شرایط کلی منطقه و ساخت و ساز در سایت های مربوط به املاک و مستغلات آرام مشارکت کرده و استعلام قیمت نمایید.

خرید ویلا در نوشهر

نوشهر آرام‌ترین شهر برای عاشقان آرامش و یکی از شهرهای جذاب و گردشگری  در استان مازندران است که در نزدیکی دریای خزر قرار دارد. خرید ویلا در نوشهر نیز، همواره مورد عنایت و توجه  خریدارانی بوده که به دنبال خرید ملک در منطقه های ساحلی و تفریحی هستند. در نوشهر، مناطق مختلفی وجود دارد که شامل مناطق ساحلی، جنگلی و کوهستانی می‌شوند. برای خرید ویلا در نوشهر، باید با موقعیت جغرافیایی، ارتفاعات و نزدیکی به دریا، تراکم جمعیت و برخی عوامل دیگر که می توانند تأثیر مستقیمی بر بهره وری و ارزش دراز مدت ویلا داشته باشند، آشنا شوید.

در پایان:

همانطور که ذکر شد بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا رابطه مستقیمی با هدف شما دارد.اگر هدفتان سرمایه گذاری است، اجاره ویلا در متل‌قو شایسته‌تر و خرید ویلا در نوشهر معقول‌تر است. برخی از ویلاها به دلیل نزدیکی با یکی از بهترین جاده‌های منتهی به پایتخت به حیث سرمایه‌گذاری بسیار ارزنده خواهد بود. بنابراین اگر نگاهتان بیشتر به سمت سرمایه‌گذاری است و هدفتان از خرید ویلای شمال کسب سود بیشتر است، با املاک آرام در ارتباط باشید.

 

1402/02/26

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوست داری اولین نفری باشی که از ویلا های با قیمت های شگفت انگیز خبر داره!؟

شمارتو بزار و منتظر باش