لوگو املاک آرام
ویلا در مازندران یا گیلان بخریم

ویلا در مازندران یا گیلان بخریم ؟! دلایل منطقی

این متن در مورد چالش برانگیزترین بخش مربوط به خرید ویلا در شمال ایران است. ویلا در مازندران یا گیلان بخریم؟ زمانی که قصد سفر چند روزه به دامان طبیعت را دارید، انتخاب بین گیلان و مازندران کار چندان سختی نیست. اما وقتی پای معامله به میان می آید، این انتخاب همراه با ریسک درسرمایه‌گذاری خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمام جوانب مسئله را قبل از خرید یک ویلا در شمال بطور کامل بررسی نمایید.

به عنوان مثال، در مقایسه بین خرید ویلا در مازندران یا گیلان، توجه به مسائل مالکیت، اجاره، چشم‌انداز، وضعیت ساختمان، مسیر دسترسی، امکانات رفاهی، آمار خرید و فروش، وضعیت توریستی منطقه و قیمت‌ها کاملا حیاتی به نظر می‌رسند. پس انتخاب هوشمندانه میان ویلای گیلان یا مازندران و مقایسه بین این دو استان از الزامات قبل از خرید ویلاست. پیشنهاد می‌کنیم  برای آگاهی از موارد یاد شده با املاک آرام همسفر شوید.

ویلا در مازندران یا گیلان بخریم

ویلا در مازندران یا گیلان بخریم؟!

استان گیلان و مازندران دو منطقه زیبا و محبوب برای خرید ویلا در شمال ایران هستند. این دو استان دارای مناظر طبیعی دلنشینی هستند، اما انتخاب بین آنها ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از یک سو، مازندران دارای جاده‌ها و مسیرهای بهتری نسبت به گیلان است. از سوی دیگر، ارتفاعات و مناطق ییلاقی مازندران به دلیل وجود کوه‌هایی در اطرافشان سردتر از گیلان هستند. در مقابل، مازندران از امکانات رفاهی و اقامتی بیشتری نسبت به گیلان برخوردار است، که این می‌تواند آن را به گزینه مناسب‌تری برای خرید ویلا تبدیل کند. در نتیجه، هر کدام از این استان‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند و انتخاب بین آنها بسته به نیاز و سلیقه شخصی شماست.

 

استان مازندران را بیشتر بشناسیم.

منطقه‌ی شمال کشور به دلیل آب و هوای مطبوع، مناظر طبیعی زیبا و دور بودن از هیاهوی شهرهای بزرگ، جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران دارد. استان مازندران از شمال به دریای خزر، از جنوب به استان سمنان، از شرق به استان گلستان، و از غرب به گیلان متصل می‌شود. مازندران دارای آب‌وهوای معتدل و مرطوب است و دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که مازندران نسبت به استان گیلان در زمینه خرید و سرمایه‌گذاری جذاب‌تر باشد.

ویلا در مازندران یا گیلان بخریم

در مقایسه هزینه‌های زندگی استان مازندران، لازم به ذکر است که هزینه‌ها از یک شهر به شهر دیگر متفاوت است. معاش زندگی در حال حاضر به محل سکونت و ویژگی‌های هر شهر بستگی دارد. هزینه‌ها در قسمتهای مرکزی بالا و در حاشیه‌ها به نسبت پایین‌تر است. به عنوان مثال، هزینه زندگی در شهری توریستی مثل متل قو ممکن است بیشتر از شهری مثل نوشهر باشد.

 

شهرهای جذاب مازندران برای سرمایه گذاری

ویلا در مازندران یا گیلان بخریم ؟ اگر قصد دارید در مازندران سرمایه گذاری کنید، خرید ویلا در نور، چمستان، رویان یا خرید ویلا در نوشهر بهترین حرکتی است که می‌توانید با اطمینان کامل از سود دهی صد درصد آن در آینده انجام دهید. املاک آرام در تمام این مراحل به دلیل تجربه چندین ساله ای که دارد، در کنار شما خواهد بود. لذا در هر مرحله از خرید نیاز به مشاوره داشتید، می توانید این مجموعه را به عنوان یک پشتیبان واقعی کنار خود داشته باشید.

کمی از استان گیلان بدانیم

استان گیلان یک استان سرسبز و زیبا در شمال ایران است و مرکز آن شهر رشت می‌باشد. این استان از شمال به دریای خزر، از شرق به استان مازندران، از جنوب به استان‌های زنجان و قزوین و از شمال به استان اردبیل منتهی می‌شود. مسافت از تهران به رشت حدود ۳۲۰ کیلومتر است. گیلان استانی پربارانی است و در ایام عید و تعطیلات رسمی و همچنین آخر هفته ترافیک سنگینی دارد. جاده های ییلاق‌های آن برای مسافران و گردشگران نامناسب بوده و اکثراً آسفالت نیست.

 

از جاذبه های گردشگری استان گیلان می توان به سواحل دریای گیلان، تالاب انزلی، روستای پلکانی ماسوله، قلعه رودخان، ماسال، آبشار لاتون، شیطان کوه، جنگل گیسوم، آبشار دودوزن اشاره کرد.

 

شهرهای تالش، بندر انزلی، رودبار، رودسر، رشت، فومن، لاهیجان، صومعه سرا و ماسال از معروف‌ترین شهرهای استان گیلان هستند. اگر بخواهیم بهترین مناطق گیلان برای سرمایه‌گذاری را بررسی کنیم، باید بگوییم که مناطق اطراف شهر رشت، به سمت بندر انزلی و زیباکنار، در حال حاضر در حال رشد هستند و پتانسیل پیشرفت بیشتر و متقاضیان زیادتری برای سرمایه گذاری دارند.

ویلا در مازندران یا گیلان بخریم

قیمت زمین در گیلان بیشتر است یا در مازندران ؟

اگر خوب بگردید در هر دوی این مناطق می توانید ویلا و زمینی با قیمت مناسب خریداری کنید. اما چیزی که در معاملات این مناطق بیشتر به چشم می خورد این است که، در گیلان برخی زمین‌ها و ویلاها بدون سند هستند. به عبارت دیگر، شما برای این خرید زمین یا ملک در گیلان بایستی خود اقدام به انجام کارهای مربوط به اخذ سند کنید. همانطور که مستحضر هستید، این ممکن است یک فرایند زمان‌بر و پیچیده باشد. بنابراین باید حوصله به خرج دهید و تمام جوانب معامله را در هر دو استان سبک سنگین کنید. شاید این مورد یکی از دلایلی باشد که باعث کاهش قیمت زمین در گیلان نسبت به مازندران شده است.

 

خرید ویلا در گیلان بهتر است یا مازندران؟

ویلا در مازندران یا گیلان بخریم ؟ توجه به سلایق و معیارهای شما در این تصمیم گیری بسیار مهم است. چرا که گیلان با طبیعت بکر جنگلی، ساحل‌های زیبا و آب و هوای معتدل خودش معروف است. از سوی دیگر، مازندران هم با پتانسیل‌های گردشگری بسیاری مانند سواحل دریای خزر و جنگل‌های ابریشمی خود، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. هر کدام از این دو استان ویژگی‌ها و مزایای خاص خودشان را دارد. اما برای کمک به شما در انتخاب بهترین گزینه، می‌توانیم مزایا و معایب هر استان را به صورت دقیق‌تر مقایسه کنیم تا به شما کمک کنیم که تصمیم مناسب‌تری بگیرید.

ویلا در مازندران یا گیلان بخریم

1.     حضور افراد غیر بومی در استان مازندران و گیلان

طبق یک قانون کلی، وقتی شرایط زندگی و امکانات یک شهر بهتر باشد، آن منطقه برای مهاجرین محبوب می شود. اخیراً، استان‌های شمالی کشور، از جمله مازندران و گیلان، با مهاجرت‌های زیادی مواجه بوده‌اند.

 

به دلیل وجود آلودگی هوا و شرایط نامساعد زندگی در مناطقی مانند اصفهان، تهران و خوزستان، افراد به استان‌های شمالی نقل مکان می کنند. این مهاجرت‌ها باعث شده که تعداد افراد غیر بومی در استان مازندران بیشتر شود. ورود یک خانواده جدید به مازندران باعث می‌شود که دیگر افراد نیز به این منطقه مهاجرت کرده و به عنوان یک جامعه جدید در این منطقه زندگی کنند. به همین دلیل، جمعیت افراد غیربومی در استان مازندران نسبت به گیلان بیشتر شده است.

ویلا در مازندران یا گیلان بخریم

ویلا در مازندران یا گیلان بخریم

2.     بالا بودن آمار خرید فروش در مازندران نسبت به گیلان

در مقایسه‌ای بین آمار خرید و فروش در استان‌های مازندران و گیلان، آمار خرید و فروش در مازندران بیشتر از گیلان است. این نشان می‌دهد که تعداد معاملات در مازندران بالاتر و نسبت رشد سرمایه در آن نسبت به گیلان بیشتر است.

 

البته لازم به ذکر است که با خرید زمین در شمال در منطقه مازندران نمی توان بطور قطع سود آوری آن را تضمین کرد. این اظهارنظر نشان‌دهنده این نیست که هر خرید زمین در مازندران به طور اتوماتیک سودآور خواهد بود. موقعیت مکانی زمین اهمیت زیادی دارد و ممکن است قطعه زمین نامناسبی که در مازندران خریداری می‌شود، در مقایسه با زمینی که در گیلان خریداری می‌شود، در طول یکسال بازدهی کمتری داشته باشد. بنابراین، لازم است قبل از هر گونه تصمیم گیری، موقعیت زمین و شرایط دیگر مانند امکانات موجود در محل، نوع کاربری مجاز و موارد مشابه را مورد بررسی دقیق قرار دهید .

 

3.   مقایسه مسیر ارتباطی مازندران و گیلان

یکی از مهمترین برتری‌های استان مازندران، بحث راه‌های مواصلاتی است که به استان مازندران ختم می‌شوند. بطور کلی، از سه راه ایمن و مناسب دماوند یا همان جاده فیروزکوه، جاده هراز و جاده چالوس می‌توان به مازندران رسید. مازندران به دلیل داشتن سه محور در بورس بوده و مشتریان زیادی را به قصد سرمایه‌گذاری جذب می‌کند.

ویلا در مازندران یا گیلان بخریم

همچنین اخیراً یک بزرگراه جدید در حال راه‌اندازی است که مسیر رسیدن به استان مازندران را کوتاه‌تر هم کرده و شما قادر خواهید بود در عرض دو ساعت از تهران به مازندران بروید. در مقابل، گیلان فاصله بیشتری تا تهران دارد و این ممکن است باعث ارزان‌تر بودن قیمت زمین در این منطقه مقارن با مازندران شود. اگر بخواهید از تهران به گیلان بروید، باید وارد جاده قزوین شوید که این مسیر طولانی‌تر است. در نهایت اینکه خرید زمین در مازندران به دلیل نزدیک‌تر بودن به تهران، گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری به نظر می‌رسد.

فاصله از تهران

در رابطه با فاصله شهرهای شمالی از تهران و تأثیر آن بر خرید ویلا اینگونه می توان اظهار داشت که، تهرانی‌ها به دلیل تقاضای بالای خود برای خرید ویلاها، اغلب در استان‌های مازندران و گیلان ویلا می‌خرند. فاصله شهر رشت (مرکز گیلان) تا تهران ۳۲۰ کیلومتر و فاصله ساری (مرکز مازندران) از تهران، اگر از مسیر هراز استفاده شود ۲۶۰ کیلومتر، و اگر از مسیر فیروزکوه استفاده شود ۲۸۰ کیلومتر است. بر اساس این اطلاعات، خرید ویلا در مازندران از نظر فاصله، گزینه مناسب تری به نظر می‌رسد.

 

4. تفاوت آب و هوایی

در جواب به سوال ویلا در مازندران یا گیلان بخریم، به بررسی شرایط آب و هوایی این دو استان می‌رسیم. بطور کلی، به دلیل طبیعت زیبا و جاذبه‌های گردشگری، قیمت زمین در این دو منطقه ذاتا بالاتر از قیمت‌های متوسط است.

در مورد ویژگی‌های آب و هوایی استان‌های مازندران و گیلان، هر دو به عنوان مناطقی با بارش  فراوان و دور از آلودگی شناخته شده هستند. بنابراین از نظر ویژگی‌های آب و هوایی، تفاوت چشم‌گیری بین دو استان دیده نمی شود. تنها تفاوت این است که ییلاقات مازندران نسبت به گیلان آب و هوای سردتری داشته و به کوه‌ها و دریاها نزدیکتر است.

 

ویلا در مازندران یا گیلان بخریم

5. تفاوت طبیعت مازندران با گیلان؟

در انتخاب بین طبیعت مازندران و گیلان، باید در نظر داشت که هر یک از این مناطق دارای مناظر و چشم‌اندازهای بی‌نظیر هستند. این امر مقایسه بین این دو را دشوارکرده است. ناگفته نماند که هیچ‌کس نمی‌تواند به طور قطع بگوید که کدام یک زیباتر است چرا که این موضوع بستگی به سلیقه فردی دارد. بعضی از افراد گیلان را ترجیح می‌دهند و بعضی دیگر عاشق زیبایی‌های مازندران هستند. اما می‌توان گفت که هر دو منطقه از نظر مناظر طبیعی و جاذبه‌های گردشگری بسیار ثروتمند هستند. ناگفته نماند که مازندران دسترسی آسان‌تری برای رسیدن به ییلاقات فراهم می‌کند، اما برای دسترسی به جنگل‌ها و ییلاقات گیلان باید از راه‌های سختی عبور کرد.

 

6. تفاوت قیمت زمین در گیلان و مازندران

در حال حاضر قیمت زمین در مازندران و گیلان منوط به موارد گوناگونی مانند موقعیت مکانی، امکانات محیطی و نوع زمین است. قیمت زمین‌ها در استان گیلان به میزان قابل توجهی پایین‌تر از مازندران است. عامل اصلی این تفاوت در استقبال مردم برای خرید ویلا است. به دلیل استقبال بیشتر مردم برای خرید ویلا و زمین در استان مازندران، قیمت املاک در این منطقه بالاتر است. اما در منطقه گیلان، به دلیل کمتر بودن تقاضا برای خرید ملک، قیمت‌ها پایین‌تر است. بنابراین، با مبلغی که برای خرید یک آپارتمان در مازندران صرف میکنید، می‌توانید یک ویلای دوبلکس در گیلان خریداری کنید.

 

7. مقایسه امکانات رفاهی و اقامتی گیلان و مازندران

تحقیق درمورد مقایسه امکانات رفاهی و اقامتی در استان‌های گیلان و مازندران، نشان می‌دهد که وضعیت امکانات اقامتی و خدماتی در استان مازندران بهتر از گیلان است. این تفاوت در دسترسی آسان‌تر به محل‌های اقامت و اسکان در مازندران نسبت به گیلان قابل مشاهده است. یکی از دلایل این موضوع، افزایش گردشگری و خرید ویلاها در شهرهای مازندران در سال‌های اخیر بوده است که منجر به پیشرفت بیشتر و بهبود امکانات و خدمات در این استان شده است. اما، افزایش ترافیک داخل شهری یکی از مشکلاتی است که با پیشرفت گردشگری در مازندران همراه بوده و باید به آن توجه شود.

ویلا در مازندران یا گیلان بخریم

 

از سوی دیگر، وجود منطقه آزاد در گیلان و رشد اقتصادی فعال در این استان، زمینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری و افزایش سود، به ویژه در زمینه املاک، ایجاد کرده است. این نکته نشان دهنده چالش‌ها و فرصت‌هایی است که در مقایسه با مازندران، در استان گیلان وجود دارد.

 

8. گردشگری برای خرید ویلا در گیلان یا مازندران

در حال حاضر، خرید ویلا در استان مازندران، به ویژه در شهرهایی همچون نمک آبرود، متل قو، نوشهر، چالوس و رامسر، بازار پررونقی را تجربه می‌کند. افزایش گردشگری در این مناطق منجر به پیشرفت و رونق بیشتر و همچنین فراهم شدن امکانات بیشتر، شده است. به عنوان مثال، در سفرهایتان به استان مازندران ممکن است این موضوع را مشاهده کنید که یافتن و خرید ویلا برای اسکان بسیار آسان است. اما در گیلان، این وضعیت هنوز به اندازه مازندران دست‌پرورده نشده و فرصت‌های خرید ویلا به این اندازه‌ آسان نیست.

 

9. تفاوت در اجاره ویلا در ایام نوروز

به نظر می‌رسد که مشاورین املاک در هر دو استان تلاش می‌کنند تا استان خود را بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در املاک تبلیغ کنند. برای انتخاب درست بین مازندران و گیلان، بهتر است بر اساس نیازها و معیارهای شخصی خود تصمیم گیری کنید. فراموش نکنید مواردی از قبیل موقعیت جغرافیایی، امکانات شهری، قیمت‌ها و خصوصیات ویلاها در تصمیم‌گیری شما تأثیرگذار هستند. اما اگر فقط تصمیم به مسافرت دارید و اگر به دنبال یافتن جایی برای اقامت چند روزه در منطقهٔ شمال برای تعطیلات هستید، با انتخاب مازندران، می‌توانید مکانی مناسب و ایده‌آل را پیدا کنید. مازندران نسبت به گیلان، از نظر فعالیت‌های اسکانی و اقامتی در تعطیلات، عملکرد بهتری دارد و مناسب‌تر است.

 

10. قیاس نرخ سوددهی سرمایه‌گذاری در مازندران و گیلان

بازارهای املاک در استان‌های مازندران و گیلان در حال تغییر و رشد هستند.  قیمت‌ املاک در شهرهایی مانند چالوس، نوشهر،چمستان، نور، محمودآباد و بندر انزلی به شدت افزایش یافته است. برای مثال خرید ویلا در چمستان در سال 97 با یک میلیارد ممکن بود که اکنون همان زمینها با ارزشی 8 یا 9 میلیارد برابری می کنند. در مازندران رشد سرمایه از 8.5 برابر تا 11.5 برابر بوده است.

همچنین درگیلان در مناطقی چون چالوس و بندر انزلی نیز به وضوح رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم. آنچه مسلم است مناسب بودن موقعیت‌ها باعث افزایش تعداد معاملات و سرمایه‌گذاری در آن مناطق شده است. در نهایت رشد قیمت در مازندران بیشتر از گیلان بوده است.

ویلا در مازندران یا گیلان بخریم

خرید ویلا در مازندران با قیمت مناسب

در استان‌های شمالی، مازندران نسبت به گیلان و گلستان، جایگاه ویژه‌ای بین سرمایه داران دارد. این امر به دلیل نزدیکی به پایتخت، دسترسی آسان به امکانات مختلف، جاذبه‌های گردشگری فراوان و حفظ طبیعت زیبا است. بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایل دارند که در این منطقه ویلا بخرند یا سرمایه‌گذاری کنند.

 

موقعیت ویلا یکی از نکات حیاتی برای خریداران است. اگر به دنبال خرید ویلا در شمال با قیمت مناسب و منظره‌های خیره‌کننده هستید، توصیه می‌شود که به دنبال ویلاهایی در مناطق جنگلی باشید. ویلاهای جنگلی قیمتی مقرون به صرفه‌تر نسبت به ویلاهای ساحلی دارند و با توجه به منظره‌های طبیعی خاصی که ارائه می‌دهند، همواره طرفداران بیشتری جذب می‌کنند. این ویلاها در مناطق کوهستانی و جنگلی قرار دارند و اغلب دور از مرکز شهر و امکانات رفاهی هستند، بنابراین قیمت پایین‌تری دارند.

 

در پایان:

خرید ویلا در گیلان یا مازندران دغدغه‌ی مهمی برای سرمایه‌گذاران است. هر دو استان دارای آب و هوای مطبوع و موقعیت جغرافیایی مناسبی هستند. در ایام نوروز و تعطیلات رسمی، شهرهای شمالی از ترافیک زیادی رنج می‌برند. در گیلان باران ممکن است به طور ناگهانی شروع شود و لذا برای بیرون آمدن باید آماده باشید. استان مازندران دارای جاده‌ها و مسیرهای بهتری نسبت به گیلان است، همچنین دسترسی به مناطق ییلاقی در مازندران آسان‌تر است. از نظر آب و هوا، تفاوت چندانی میان دو استان وجود ندارد. اما بر اساس مسافت، خرید ویلا در مازندران از لحاظ مسافت گزینه به صرفه‌تری به نظر می‌رسد.

1402/11/26

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوست داری اولین نفری باشی که از ویلا های با قیمت های شگفت انگیز خبر داره!؟

شمارتو بزار و منتظر باش