لوگو املاک آرام
مکان های دیدنی شهر نور و چمستان

مکان های دیدنی شهر نور و چمستان برای گردش

مکان های دیدنی شهر نور و چمستان آنچه که در دل مازندان واقع شده است. شمال ایران با داشتن طبیعت بکر و بی‌نظیر، همواره یکی از بهترین مقاصد گردشگری در تعطیلات بوده است. شهرهای زیبای نور و چمستان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این دو شهر دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی هستند که سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب می‌کنند. اگر شما نیز علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و خرید ویلا در شمال بخصوص شهرهای نور و چمستان هستید، املاک آرام با داشتن بانک اطلاعاتی گسترده از ویلاها و ملک‌های شمال، بهترین انتخاب برای مشاوره و خرید ملک شماست. در این مبحث مکان های دیدنی شهر نور و چمستان برای گردش را بصورت مجزا برایتان لیست کرده ایم.

مکان های دیدنی شهر نور :

شهرستان نور در استان مازندران واقع شده که محلهای دیدنی زیادی را در دل خود پرورانده است. به عنوان یک شهرستان کوهستانی و ساحلی، نور دارای تنوع طبیعی فراوانی است که شامل کوهستان‌ها، جنگل‌ها، دریاچه‌ها و سواحل می‌شود. بافت تاریخی و قدیمی شهر نور حاوی بناهای تاریخی زیبا و ارزشمند متعدد است. خانه‌ها و مساجد قدیمی این شهر دارای معماری ویژه‌ای هستند. در زیر چند نمونه از جاهای دیدنی در شهرستان نور را برای شما آورده‌ایم:

بیشتر بدانیم:وسایل مورد نیاز برای سفر به شمال

خانه نیما یوشیج :

خانه نیما یوشیج :

خانه نیما یوشیج یکی از آثار تاریخی-فرهنگی ایران است که در شهر یوش از توابع شهرستان مازندران قرار دارد. این خانه متعلق به شاعر بزرگ معاصر ایران، نیما یوشیج بوده و اکنون به موزه‌ای برای بزرگداشت این شاعر تبدیل شده است. ساختمان خانه نیما مربوط به دوره قاجار است و معماری سنتی و بومی منطقه را دارد. این خانه دارای فضاهایی همچون حیاط مرکزی، اتاق‌های متعدد، انبار غله و آشپزخانه می‌باشد. در این موزه، وسایل شخصی، عکس‌ها، نسخ خطی آثار و اشعار نیما یوشیج به نمایش گذاشته شده‌است. خانه نیما یوشیج یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان نور است که علاقه‌مندان به ادبیات و شعر معاصر را از سراسر کشور به سوی خود جلب می‌کند. خانه نیما یوشیج بخشی از هویت فرهنگی ایران به‌شمار می‌رود.

آبشار سیسنگان:

آبشار سیسنگان در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.این آبشار زیبا در فاصله 10 کیلومتری شهرستان سامان قرار دارد. سیسنگان از ارتفاع 150 متری سرازیر شده و دارای دو شاخه اصلی است.آبشار سیسنگان یکی از بلندترین آبشارهای طبیعی ایران به شمار می‌رود و در میان دره‌ای سرسبز و زیبا قرار گرفته است. سیسنگان از جاذبه‌های مهم گردشگری استان چهارمحال و بختیاری محسوب شده و دسترسی به آن از طریق جاده‌ای خاکی امکان‌پذیر است.

دریاچه الیمالات:

این دریاچه زیبا در نزدیکی شهر نور و در 8 کیلومتری آن قرار دارد. با منظره‌ای دست نخورده و خیره کننده، زیبا و آرامش بخش که می‌توانید از تفریحات آبی این دریاچه لذت ببرید. این دریاچه با مساحتی حدود 4 کیلومتر مربع، زیبایی طبیعتی بی‌نظیری دارد. آب آن صاف و آرام بوده و اطراف آن پوشیده از درختان بلوط و بومی است. دریاچه الیمالات منطقه ای مناسب برای تفریحات آبی مانند قایقرانی، شنا و ماهیگیری است. این دریاچه زیبا در شمال شرقی چمستان واقع شده و با آبی روشن و کریستالی جذابیت زیادی برای بینندگان ایجاد کرده است.

جنگل کشپل

پارک جنگلی کشپل یکی از زیباترین مناطق طبیعی و جنگلی شهرستان نور در استان مازندران است. این پارک جنگلی با وسعتی حدود 150 هکتار در 8 کیلومتری جنوب غربی شهر نور و در منطقه‌ای سرسبز و بکر قرار گرفته است. پارک جنگلی کشپل دارای انواع گونه‌های گیاهی و درختان جنگلی است. همچنین این پارک زیستگاه جانورانی چون خرس، گراز، روباه و غیره می‌باشد. پارک جنگلی کشپل به دلیل داشتن طبیعت بکر و زیبا، یکی از مقاصد محبوب گردشگری طبیعی در شهرستان نور است.

سواحل نور:

شهرستان نور دارای سواحل زیبایی است که می‌توانید در آنها لحظات شادی را سپری کنید. سواحل چمستان و دیلمان از جمله سواحل محبوب این منطقه هستند. این  سواحل بسیار زیبا و پربازدید هستند . می‌توانید در این سواحل کشتی رانی کنید، غروب آفتاب را تماشا کنید و لحظاتی شاد و آرام را در کنار دریا بگذرانید.

روستای لاویج

روستای لاویج در شهرستان نور از استان مازندران واقع شده است.این روستا در منطقه کوهستانی و سرسبزی قرار گرفته و دارای طبیعتی بکر است.  لاویج دارای قدمت و سابقه تاریخی طولانی است و بناهای تاریخی زیادی در آن وجود دارد. لاویج جزو مناطق نمونه گردشگری استان مازندران بوده و به دلیل داشتن طبیعت بکر و آثار باستانی، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان نور محسوب می‌شود. خرید زمین در چنین روستاهایی یک نوع سرمایه گذاری محسوب می شود.

<yoastmark class=

آب گرم لاویج

آب گرم لاویج یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری روستای لاویج در شهرستان نور استان مازندران می‌باشد. این چشمه آب گرم دارای خواص درمانی بوده و حاوی مواد معدنی مفیدی است که برای درمان بیماری‌های پوستی و روماتیسم موثر است.  لاویج با دمای متوسط 25 درجه سانتی‌گراد، یکی از مقاصد گردشگری روستای زیبای لاویج به‌شمار می‌رود

روستای محمودآباد:

روستای محمودآباد یکی از روستاهای زیبا و دیدنی شهرستان نور است که در فاصله 20 کیلومتری شمال غربی نور واقع شده است. این روستا به دلیل وجود جنگل‌ها و باغ‌های انبوه مرکبات و مناظر طبیعی زیبا، یکی از قطب‌های گردشگری استان مازندران محسوب می‌شود.روستای محمودآباد دارای خانه‌های قدیمی با معماری سنتی گیلان است که در میان باغ‌های سرسبز مرکبات واقع شده‌اند. از جاذبه‌های دیگر این روستا می‌توان به چشمه آب معدنی شفابخش آن اشاره کرد که دارای خواص درمانی است. در این روستا آبشارهای دیدنی و چشمگیری وجود دارند که می‌توانید از زیبایی آبشارهای این منطقه لذت ببرید.

مکان های دیدنی شهر چمستان :

در ادامه مبحث مکان های دیدنی شهر نور و چمستان نوبت به اماکن معروف چمستان می رسد. شهرستان چمستان در استان مازندران، دارای طبیعت بکر و زیبایی است که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی می‌باشد از طرفی قبل از خرید ویلا در چمستان  لازم است از پتانسیل های گردشگری منطقه اطلاعات کافی داشته باشید.

جنگل واز چمستان

جنگل واز چمستان یکی از مناطق طبیعی و دیدنی در نزدیکی چمستان است که زیبایی و جذابیت خاصی دارد. این جنگل به عنوان یکی از جنگل‌های قدیمی و بکر هیرکانی شناخته می‌شود و به دلیل دشواری مسیر رسیدن به آن، همچنان دست نخورده باقی مانده است. اما این مسیر دشوار و پرفراز و نشیب باعث شده تا فقط علاقه‌مندان و طبیعت‌گردان واقعاً به اکتشاف این منطقه، تلاش کنند.

جنگل واز با درختان بلوط، راش و افرا از جنس درختان تنومند و زیبا پر شده است. همچنین، پوشش گیاهی متنوعی در این جنگل وجود دارد که شما می‌توانید آن را به طور مستقیم در این منطقه ببینید. از این رو، جنگل واز چمستان برای علاقه‌مندان به طبیعت و گردشگرانی که به دنبال تجربه‌ی اکتشاف مناطق بکر هستند، جذابیت ویژه‌ای دارد.

جنگل کشپل چمستان:

جنگل کشپل چمستان به وسعت ۷ هکتار در فاصله ۲ کیلومتری از مرکز شهر  واقع شده است. این تفریحگاه یک مقصد فوق العاده برای گذراندن اوقات خوش به همراه خانواده است. در این جنگل با وجود امکانات ساده می‌توانید از یک تجربه پیک نیک لذت ببرید. فضای زیبای این جنگل از سمت شمال تا جاده چمستان – نور و از سمت جنوب تا کوه‌های لاویج دراز می‌شود. برخی از امکانات موجود در کشپل شامل آلاچیق‌ها، مغازه، سرویس بهداشتی و زمین‌های بازی است. وجود چشمه‌های زیبا در پارک جنگلی لذت بخش است.

مقبره آقا شاه بالو زاهد

آقا شاه بالو زاهد، یکی از عارفان بزرگ و معروف قرن هفتم هجری قمری بود. او مرشد و استاد شیخ حسن جوری بود، که نقش مهمی در تربیت و ارتقاء او ایفا کرد.مقبره آقا شاه بالو زاهد در فاصله حدود ۳ کیلومتری شرق شهر چمستان در استان مازندران قرار دارد. مقبره او یک گنبد مخروطی شکل دارد و دارای کاشی کاری‌های بسیار زیبا و جذاب است. این کاشی کاری‌ها به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی مازندران شناخته شده‌اند.

پارک ملی جنگلی و کوهستانی نور:

این پارک ملی در استان مازندران واقع شده و قسمتی از آن در شمال شرقی چمستان قرار دارد. پارکی وسیع در فاصله 5 کیلومتری شمال غرب شهر چمستان واقع شده است. پارک ملی با وسعتی در حدود 300 هکتار، دارای پوشش گیاهی متنوعی از جمله انواع درختان جنگلی، گیاهان دارویی و گل‌ها و گیاهان مرتعی و انواع گونه‌های جنگلی و درختان تنومند است. پارک جنگلی نور علاوه بر داشتن پوشش گیاهی متنوع، دارای آبشارها، رودخانه و چشمه‌های طبیعی زیبایی نیز هست. از امکانات پارک جنگلی نور می‌توان به وجود اقامتگاه های دنج آن اشاره کرد. به دلیل طبیعت بکر و خوش آب و هوا، پارک جنگلی نور یکی از مقاصد محبوب گردشگری در استان مازندران به شمار می ‌رود.

دریاچه آبشارها:

دریاچه آبشارها یکی از مناطق طبیعی و دیدنی در ایران است. این دریاچه در استان مازندران واقع شده و به عنوان یک جاذبه گردشگری محبوب شناخته می‌شود. نام “دریاچه آبشارها” به خاطر وجود آبشارهای زیبا و شیرین آب در این منطقه انتخاب شده است. این مکان در دل کوهستان‌های البرز واقع شده و از تلاقی رودخانه‌ های مختلف شکل گرفته است. آبشارهای آرام و زیبا در اطراف دریاچه به تماشایی منحصر به فرد می‌باشند. مناظر طبیعی این منطقه شامل درختان سرسبز، کوهستان‌های سرسبز و آبشارهای زلال است که تماشای آن‌ها نیز برای بازدیدکنندگان لذت بخش است.

بیشتر بخوانیم: در سفر به شمال ویلا اجاره کنیم یا هتل رزرو کنیم؟!

با وجود زیبایی‌های طبیعی، دریاچه آبشارها از لحاظ فعالیت‌های تفریحی متنوع نیز استقبال می‌شود. می‌توانید در اطراف دریاچه قایقرانی کنید، پیاده‌روی در مسیرهای طبیعت گردی را تجربه کنید و از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید. همچنین، وجود فضاهای مناسب برای پیک‌نیک و ارائه خدمات توریستی نیز از جذابیت‌های این منطقه است.

در مبحث مکان های دیدنی شهر نور و چمستان یک سری روستا هم در چمستان وجود دارد که بازدید از آنها خالی از لطف نیست.

روستای آهودشت چمستان

روستای آهودشت واقع در مسیر بین شهرهای آمل و چمستان قرار دارد و فاصله آن تا چمستان حدود ۳ کیلومتر است. این روستا یکی از روستاهای بزرگ و دیدنی منطقه می‌باشد و بازدید از آن می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخشی به همراه داشته باشد.آهودشت با چشم‌اندازهای زیبا و مناظر طبیعی فراوان، شالیزارهای وسیع، کوهستان‌های جنگلی و خانه‌های روستایی با شیروانی‌های رنگارنگ، جذابیت بسیاری دارد. این منطقه به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب برای علاقه‌مندان به طبیعت  شناخته شده است. همچنین همانطور که اشاره شد مقبره آقا شاه بالو نیز در این روستا قرار گرفته است.

روستای جوربند

جوربند یکی از روستاهای جذاب این منطقه است. این روستا از آب چشمه‌های اطراف خود تامین آب می‌کند. املاح معدنی موجود در آب چشمه‌های این منطقه از نظر سلامتی بسیار مفید هستند.علاوه بر آب چشمه‌ها، روستای جوربند دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی است که باعث جذب گردشگران شده است. مناظر طبیعی زیبا، کوهستان‌های سبز، دره‌های آرام و زیبا، جنگل‌های دست نخورده و زیستگاه حیوانات و پرندگان متنوع به عنوان جاذبه‌هایی که در این روستا وجود دارند، مطرح هستند.

روستای یوش:

روستای یوش در شمال شرقی چمستان قرار دارد و به عنوان یکی از مناطق زیبای روستایی شهرستان شناخته می‌شود. طبیعت بکر و دست نخورده این روستا، جاذبه‌ای برای علاقه‌مندان به صعود کوهستان و طبیعت‌گردی است.

جنگل کمال‌شهر:

این جنگل در شمال چمستان و در مسیر روستای کمال‌شهر قرار دارد. با دسترسی آسان و طبیعت بکر خود، جنگل کمال‌شهر یک مقصد عالی برای پیاده‌روی و پیک‌نیک در طبیعت است.

روستای دالانپسند:

دالانپسند در شمال چمستان و در دامنه‌های کوهستانی واقع شده است. مناظر زیبا و معماری سنتی این روستا، بازدیدکنندگان را به دنیای قدیمی و آرامش بخش روستایی می‌برد.

مکانهای دیدنی چمستان

قلعه کتی چمستان:

قلعه مذکور در شمال شرقی چمستان مازندران واقع شده و سابقه تاریخی دیرینه‌ای دارد. این روستا در فاصله 38 کیلومتری شهر نور واقع شده و جمعیتی حدود 300 نفر دارد. همچنین دارای امکاناتی همچون آب آشامیدنی، شهرک ویلایی، مسجد و مرکز خرید است. رودخانه‌ای در کنار روستا جریان داشته و پارک جنگلی زیبایی در نزدیکی آن واقع شده است. روستای قلعه کتی دسترسی آسانی به سواحل دریای خزر دارد. همچنین امکانات اقامتی مناسبی در این روستا وجود دارد.

آبشارهای چمستان:

در مناطق مختلف چمستان، آبشارهای زیبا و بزرگی وجود دارد که می‌توان بازدید از آن‌ها را در برنامه سفر خود قرار داد. آبشارهای کوهنورد، آبشار شمشک و آبشار جوشقان از جمله این آبشارها هستند.

 

جمع بندی مکان های دیدنی شهر نور و چمستان:

آنچه که بیان شد چند مثال از مکان های دیدنی شهر نور و چمستان بودند. هنوز بسیاری از جاذبه‌های دیگر در این مناطق وجود دارند که می‌توانید در سفر خود به چمستان و نور کاوش کنید.اگر قصد خرید ویلا در نور و یا چمستان را دارید، خالی از لطف نیست که ابتدا این اماکن را شناسایی نمایید تا راحت تر نسبت به مکان سرمایه گذاری خود تصمیم بگیرید.

 

1402/05/24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوست داری اولین نفری باشی که از ویلا های با قیمت های شگفت انگیز خبر داره!؟

شمارتو بزار و منتظر باش