لوگو املاک آرام
وسایل مورد نیاز برای سفر به شمال

وسایل مورد نیاز برای سفر به شمال

اگر شما به دنبال یک تجربه سفر بی‌نظیر به شمال هستید، قطعاً نیاز به تجهیزات و وسایل مناسبی خواهید داشت. ممکن است برای گسترش تجربه خود از سفر به شمال، به دنبال چیز بیشتری باشید. شاید به دنبال یک ویلا در مکانی آرام و دلنشین برای تفریح و استراحت باشید. در اینجا، سایت املاک آرام می‌تواند به شما در خرید ویلا در شمال کمک کند. با داشتن یک ویلا در شمال، براحتی می‌توانید به محیطی آرام و دلنشین سفر کرده و از طبیعتی دلنشین لذت ببرید. این مقاله می‌تواند به شما در تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای سفر به شمال کمک کنند تا تجربه سفری بی‌نظیر را به یک سطح بالاتر برسانید. با این حال، برای شروع بهتر است از خرید ویلا در نور یا هر منطقه دیگری از شمال شروع کنید تا به آرامشی که به دنبالش هستید، برسید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به شمال

چک لیست لوازم ضروری برای سفر به شمال

پیش از اقدام برای هر سفر، دانستن شرایط محیط و آماده‌سازی مقدمات و لوازم سفر متناسب با نیازها از الزامات سفر می‌باشند. به منظور جلوگیری از بروز مشکل در سفر چک لیستی تهیه کرده ایم که قبل از راه افتادن لازم است آنها را چک کنید. سپس متناسب با شرایط مقصد و نوع وسیله نقلیه، لوازم مورد نیاز تعرا یک دوربررسی نمایید. بنابراین بهتر است پیش از سفر در خصوص شرایط اقلیمی، فرهنگی، پوشش گیاهی، اماکن مدنظر برای بازدید و هزینه‌ها اطلاعات کسب کنید. اسامی برخی از وسایل مورد نیاز برای سفر به شمال طبق تجربه در جدول زیر گردآوری شده است. این لوازم عبارتند از:

با هم بخوانیم:موقعیت ملک چگونه تعیین می‌شود و چه ویژگی‌هایی دارد؟

1.    جعبه کمک‌های اولیه
2.    دارو
3.     لوازم ایمنی
4.     پول
5.     مدارک
6.     لباس سفر
7.     لوازم بهداشتی و محصولات محافظتی پوست
8.     پیک نیک
9.     لوازم دیجیتالی و شارژر
10.  خوراکی
11.  لوازم شخصی و لوازم آرایشی
12.  ظروف یکبار مصرف
13.  یک دست تابه و قابلمه کوچک
14.  چمدان سفر
15.  مجموعه ابزار تاشو
16.  باربند
17.  دمپایی
18.  عینک و کلاه محافظتی
19.  لوازم استحمام
20.  بالشت بادی
21.  زیرانداز
22.  ملحفه و پتوی تمیز
23.  لوازم برای سرگرمی
24.  چراغ قوه
25.  کیف کمری
26.  کبریت یا فندک
27.  قطب‌نما یا قبله‌نما
28.  خوشبوکننده
29.  سایه‌بان
30.  دستکش رانندگی
31.  فلاسک آب و چای
32.  سیخ و منقل
33.  پودر شوینده
34.  جک و زاپاس
35.  باربند
36.  طناب
37.  چادر مسافرتی
38.  چتر
39.  لوازم کودک

با هم بخوانیم:تفاوت های ویلای فلت با ویلای دوبلکس و نیم پیلوت چیست

وسایل مورد نیاز برای سفر به شمال

مهم ترین لوازم سفر به شمال

بدون شک وسایل مورد نیاز برای سفر به شمال بسته به نوع نیاز و شرایط مقصد از شخصی به شخص دیگر می‌تواند متفاوت باشد. ما در این چک لیست آنچه که معمولا برای بیشتر افراد عمومیت دارد را ذکر کرده ایم.

1.     جعبه کمک‌های اولیه

جعبه کمک‌های اولیه یکی از اقلام بسیار مهم و ضروری برای سفر است که همراه خود داشتن آن می‌تواند بسیار مفید واقع شود. این جعبه حاوی مواد و وسایلی است که در مواجهه با حوادث اورژانسی می‌تواند به شما کمک کند. از جمله لوازم این جعبه می‌توان به چسب زخم، گاز استریل، الکل ضدعفونی، کرم سوختگی، محلول بتایدین، اسپری گرما یا سرما درمانی، قرص آسپیرین، تتراسایکلین، پماد جنتامایسین چشمی، دستمال کاغذی و پنبه اشاره کرد.

2.     دارو

در کنار جعبه کمک‌های اولیه، بهتر است داروهای پر کاربرد و ضروری را همراه خود داشته باشید. اگر عضوی از اعضای هم‌‌سفر، بیماری خاصی داشته باشد و یا اغلب با واکنش‌های آلرژیک درگیر باشد، بهتر است قرص و مسکن در خصوص این مشکلات همراه خود داشته باید. داروهای عمومی ضد حساسیت، ضددرد و تب‌بر، خواب‌آور و سرماخوردگی بهتر است همراه خود داشته باشید.

3.     لوازم ایمنی

هنگامی که به سفر می‌روید، امنیت شخصی و راحتی خود را در نظر بگیرید. استفاده از لوازم ایمنی مناسب می‌تواند به شما در پیشگیری از حوادث و مشکلات احتمالی کمک کند. همراه خود لاستیک زاپاس داشته باشید و از باد آن اطمینان حاصل کنید، اگر در فصل زمستان تصمیم به مسافرت دارید، زنجیر چرخ را فراموش نکنید. پیش از سفر باد لاستیک‌ها را چک کرده، از کیفیت آن‌ها اطمینان حاصل کرده و فیلتر هوا و روغن را بررسی نمایید.

4.     پول

روش‌های مختلفی برای پرداخت وجود دارند از جمله پرداخت نقدی، الکترونیکی، اعتباری و پیش‌پرداخت. توصیه می‌شود احتیاطا تنها به یک روش اتکا ننمایید. بطور کلی پرداخت نقدی از رایج‌ترین شیوه‌های پرداخت وجه می‌باشد،. پیش از سفر از میزان وجه نقدی خود اطمینان حاصل نمایید و آن را در مکان ایمن نگهداری کنید. پرداخت‌ با کارت‌های اعتباری از طریق دستگاه‌های مخصوص صورت می‌گیرد و ایمن‌تر و راحت‌تر از پرداخت نقدی است. پرداخت‌های الکترونیکی از طریق تلفن همراه صورت می‌گیرند و در سامانه‌های الکترونیکی معتبر پشتیبانی میشوند و محدودیت‌های پرداخت‌های نقدی و اعتباری را ندارند. در کارت‌های پیش پرداخت شما می‌توانید مقدار مورد نیاز را بر روی کارت بارگذاری کنید و آن را برای خریدها و پرداخت‌های سفر استفاده کنید. این کارتها به شما کنترل بیشتری بر هزینه‌های خود می‌دهند و در صورت از دست دادن آن، معمولاً قابل بازیابی هستند.

5.     مدارک

در سفر باید حتما مدارک مهم و اساسی را همراه خود داشته باشید، از جمله مدارک مهم سفرهای داخلی می‌توان به گواهی‌نامه رانندگی، کارت ملی، شناسنامه، بیمه ماشین، بیمه مسافرتی و فتوکپی این مدارک اشاره کرد. در صورتی که از پیش هتل رزرو کرده‌اید، مدارک رزرواسیون را همراه خود داشته باشید. کارت واکسیناسیون، گواهی معاینه فنی اتوموبیل یا بلیط هواپیما و قطار را فراموش نکنید.

6.     لباس سفر

نوع لباس مورد نیاز برای هر فرد با هر سن، بسته به آب و هوا، فرهنگ و مکان مورد نظر دارد. اگر قصد سفر به شمال در فصل گرم را دارید، چند دست لباس خنک و نخی به همراه یک دست کاپشن داشته باشید. اگر در فصل سرد تمایل به مسافرت به شمال دارید، بهتر است چندین دست لباس گرم و کاپشن همراه خود داشته باشید.

7.     لوازم بهداشتی و محصولات محافظتی پوست

از جمله لوازم بهداشتی می‌توان به دستمال کاغذی، پد بهداشتی برای بانوان، صابون، شامپو، دستمال مرطوب، کیسه یکبار مصرف‌ و کیسه زباله اشاره کرد. کرم ضدآفتاب، کرم ضد حشرات، آبرسان و نرم‌کننده می‌توانند در سفر مورد استفاده قرار گیرند.

8.     پیک نیک

اگر قصد دارید هزینه سفر را پایین آورید، بودن گاز پیک نیک به شما کمک می کند تا بخشی از وعده های غذایی خود را بصورت سبک خود آماده کنید.

9.     لوازم دیجیتالی و شارژر

لپ‌تاپ، شارژر لپ‌تاپ، گوشی همراه و شارژر آن، هدفون، پاوربانک، دوربین عکاسی و پایه آن، رم دوربین، باتری، تبدیل دوشاخه، تبلت و آیپد از جمله لوازم الکترونیکی هستند که ممکن است برای شما موردنیاز باشند.

10.  خوراکی

سفر بدون چای و قهوه نیمی از لذت خود را از دست می‌دهد. تنقلات، میوه، آجیل، شیرینی، شکلات، بیسکوئیت، نان، قند و ساندویچ می‌توانند گزینه‌های خوبی برای خوراکی‌های مسافرت باشند.

11.  لوازم شخصی و لوازم آرایشی

لوازم آرایشی بانوان بستگی به عادات آرایشی و محیط مورد نظر دارد. بهتر است لوازم آرایشی سبک به همراه دستمال آرایش پاک‌کن و دستمال مرطوب برای پاکسازی لک و آرایش سطوح پوست همراه خود داشته باشید. همچنین مسواک، خمیر دندان، جوراب، حوله، ناخن‌گیر، گوش پاک‌کن، شانه و نخ دندان جزوی از لوازم شخصی مورد ‌نیاز برای مسافرت می‌باشند.

12.  ظروف یکبار مصرف

لیوان، قاشق، چنگال و ظرف یکبار مصرف از جمله موارد پرکاربرد سفرهای داخلی به حساب می‌روند.

13.  یک دست تابه و قابلمه کوچک

اگر هتل رزو نکرده اید و قصد دارید در ویلاهای شمال سکونت داشته باشید، بودن این ست به شما کمک می کند تا در هر جایی که لازم باشد، مواد غذایی کنسرو شده خود را گرم کنید.

14.  چمدان سفر

اگر باربند ندارید و با وسایل عمومی قصد سفر دارید، چمدان تنها ابزار شما جهت جمع کردن وسایل ضروری شما جهت سفر به شمال است.

15.  مجموعه ابزار تاشو

مجموعه ابزار تاشو با قابلیت جمع شدن، فضا نمی‌گیرد ولی وقتی باز می‌شوند بسیار پرکاربرد هستند. یکی از ویژگی‌های برجسته مجموعه ابزار تاشو، تنوع و چندکاره بودن ابزارها است که بدون نیاز به هزینه های سنگین، همه خدمات ضروری را در دسترس شما قرار می‌دهد.مثل میز و صندلی و چادر مسافرتی

16.  باربند

در صورتی که بخواهید با خودروی شخصی به شمال سفر کنید، اهمیت باربند را دست کم نگیرید. استفاده از باربند به شما امکان  داشتن فضا، آسودگی و تمرکز بیشتر می‌دهد.

17.  دمپایی

همه‌ی ما تجربه‌هایی در خصوص عوارض استفاده طولانی مدت از کفش داشته‌ایم. در سفر به علت قرارگیری طولانی مدت پا در کفش، تهویه هوا به سختی صورت می‌گیرد و اصطلاحا پوست نمی‌تواند به راحتی تنفس کند، به منظور جلوگیری از این مشکل بهتر است دمپایی راحتی همراه خود داشته باشید.

18.  عینک و کلاه محافظتی

قرارگیری طولانی مدت در معرض نور خورشید، خطر بروز بیماری‌های چشمی همچون کدر شدن عدسی و آسیب به شبکیه چشم را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن خشکی چشم و کاهش قدرت دید ممکن است از دیگر عوارض این موضوع باشند. به منظور پیشگیری از این عوارض بهتر است عینک آفتابی مناسب همراه خود داشته باشید. کلاه هم باعث محافظت از سر و صورت در برابر مواردی مانند تابش مستقیم خورشید، باد، بارش‌های خفیف و حتی باران می‌شود. این به شما کمک می‌کند تا محافظت بیشتری در برابر شرایط آب و هوایی ناگوار داشته باشید.

19.  لوازم استحمام

حوله و لیف و شامپو یا ریش تراش از جمله وسایلی هستند که قطعا در طی سفر برای شما لازم خواهند بود. هر چند بخشی از وسایل را می‌توان در مسیر سفر تهیه نمود اما بودن بخشی دیگر در کیف شخصی هزینه سفر را کاهش می‌دهد.

20.  بالشت بادی

بالشت بادی یکی از لوازم مورد نیاز سفر است که به شما در خواب راحت‌ و استراحت بهتر در طول سفر کمک می‌کند. تنظیم ‌میزان فشار درون این بالشت از جمله قابلیت‌هایی است که می‌تواند متناسب با حالت بدن و عادات خواب صورت گیرد.

21.  زیرانداز

در طول سفر ممکن است در ساعاتی از روز نیاز به استراحت یا تفریح در فضاهای باز داشته باشید. زیرانداز این امکان را به شما می‌دهد تا در موقعیت‌های مختلف، امکان استقرار در مناطق متفاوت را داشته باشید.

22.  ملحفه و پتوی تمیز

برای برخی افراد، استفاده از پتو و ملحفه‌های هتل و سایر امکان اقامتی چالش برانگیز و دشوار است. داشتن این اقلام در کنار خود می‌تواند به شما آرامش خاطر داده و در مواقع نیاز مفید واقع شود.

23.  لوازم برای سرگرمی

متناسب با سن و تمایلات خود، سرگرمی‌هایی که فکر میکنید برای شما لذت‌بخش واقع می‌شوند را همراه خود داشته باشید. زیرا در مواقعی از سفر ممکن است به این لوازم نیاز داشته باشید.

24.  چراغ قوه

چراغ قوه به شما این امکان را می‌دهد که در شب، مناطق کوهستانی، جنگلی یا در محیط‌هایی با نور کم، روشنایی ایجاد کنید. این امر بسیار کارآمد است. زیرا به شما کمک می‌کند محیط را راحت‌تر دیده، خطرات را تشخیص داده، و کار خود را دقیق‌تر انجام دهید.

25.  کیف کمری

این کیف به علت حجم کم به راحتی قابل حمل است و این امکان را به شما می‌دهد تا مدارک و لوازم ضروری خود را همواره همراه خود داشته باشید.

26.  کبریت یا فندک

وجود این اقلام بیش از چیزی که فکرش را می‌کنید ضرورت دارد. آتش از دیرباز کاربرد گسترده‌ای در زندگی انسان‌ها داشته و توان ساخت آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

27.  قطب‌نما یا قبله‌نما

ممکن است وسایل الکترونیکی همواره قادر به نشان دادن جهت مدنظر نباشند. بهتر است احتیاطا همراه خود قطب‌نما داشته و نحوه کار با آن را آموخته باشید. در صورت نیاز قبله‌نما، مهر و جانماز از دیگر اقلامی می‌باشند که بهتر است فراموش نکنید.

28.  خوشبوکننده

خوشبوکننده‌ها تجربه سفر را برای شما بهبود می‌بخشند و سفرتان را با آرامش و لذت همراه می‌کنند. بد نیست بدانید بوها و خاطرات رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند و خاطرات سفر دلنشین با خوشبو کننده ها راحت‌تر تداعی می‌شود.

29.  سایه‌بان

قرارگیری در معرض تابش مستقیم خورشید، آفتاب‌سوختگی، تضعیف قدرت بینایی، شکل گیری لک و تخریب بافت‌های پوست را به دنبال خواهد داشت. در صورتی که مکان مورد بازدید محیط باز باشد، سایه‌بان را فراموش نکنید.

30.  دستکش رانندگی

طی رانندگی، دست‌ها در معرض مستقیم نور خورشید قرار می‌گیرند و بافت پوست دست دچار آسیب می‌شود. اهمیت دستکش رانندگی را دست کم نگیرید.

31.  فلاسک آب و چای

سفر بدون آب ممکن نیست، چای نیز از جمله نوشیدنی‌های محبوب هر ایرانی به شمار می‌رود. فلاسک امکان نگهداری بهتر این نوشیدنی‌ها را فراهم می‌نماید.

32.  سیخ و منقل

در صورتی که قصد پخت کباب در فضای باز داشته باشید، بهتر است سیخ و منقل را همراه خود ببرید.

33.  پودر شوینده

گاهی اوقات ممکن است لباس یا حوله شما در اثر برخورد با چیزی کثیف شود، وجود این لوازم در کنار خود می‌تواند در ضدعفونی و تمیز کردن پارچه لباس یا حوله مفید واقع شود.

34.  جک و زاپاس ماشین

در صورت بروز پنچری با استفاده از جک و زاپاس ماشین می‌توانید خودرو را تعمیر کنید و به مسیر خود ادامه دهید. همچنین در برخی موارد، ممکن است ایستادگی خودرو در جاده در برابر شرایط جوی نامساعد ممکن شود. بنابراین، قبل از شروع سفر بهتر است اطمینان حاصل کنید که زاپاس ماشین در شرایط خوبی قرار دارد و قبل از سفر، فشار هوا را بررسی کنید.

35.  باربند

بودن باربند باعث می شود تعداد زیادی از لوازم سفر شما جمعبندی شده و داخل خودرو فضای بیشتری برای ساعات سفر داشته باشید.

36.  طناب

در مواقعی ممکن است به علت امور اضطراری و یا فنی نیاز به طناب باشد .این طناب جهت بکسل کردن ماشین در جاده ها ضروری به نظر می رسد.

37.  چادر مسافرتی

بودن چادر مسافرتی جز مهمترین  وسایل مورد نیاز برای سفر به شمال است. با داشتن چادر به راحتی می توانید در منطقه دلخواه خود برای ساعاتی سکونت داشته باشید و محیط اختصاصی برای خود داشته باشید.

38.  چتر

بارش در نواحی شمال بسیار است، بهتر است یک چتر همراه شما باشد تا در مواقع غیرمنتظره به کار آید.

39.  لوازم کودک

صندل کودک، خوراک ویژه کودک، مسواک، پوشک، شانه، لباس، کرم، پستانک، اسباب بازی، حوله و پتو از جمله لوازم موردنیاز کودکان در سفر می‌باشند.

وسایل مورد نیاز برای سفر به شمال

لوازم ضروری سفر به شمال با خودروی شخصی

جعبه کمک‌های اولیه، پیک نیک، جک و زاپاس، باربند، طناب، چادر مسافرتی، یک دست تابه و قابلمه کوچک، مجموعه ابزار تاشو، زیرانداز، سیخ و منقل، باربند، ظروف یکبار مصرف، دمپایی، سایه‌بان، پتوی مسافرتی تمیز یا لوازم ایمنی مثل لاستیک از جمله وسایل مورد نیاز برای سفر به شمال هستند که در چک لیست بالا ذکر شده اند. در صورتی که با خودروی شخصی مسافرت می‌کنید، بودن این وسایل لذت شما را از سفر دو چندان خواهد کرد. ولی اگر با وسایل نقلیه عمومی تصمیم به سفر دارید، باید تا می‌توانید وسایل سفر را در یک چمدان جابجا کرده و سبک بار سفر کنید.

 

جمع بندی کلی:

سفر به شمال، تجربه‌ای بی‌نظیر و دلنشین است که همواره در خاطره ما می‌ماند. با خرید یک بخش کوچکی از بهشت شمال، می‌توانید این تجربه را به یک سطح جدید رسانده و به محیطی آرام و دلنشین سفر کنید. سایت املاک آرام با ارائه خدمات متنوع خرید ویلا و تجهیزات مورد نیاز برای سفر به شمال، می‌تواند به شما در تحقق این رویا کمک کند. با خرید ویلا در چمستان، می‌توانید از تعطیلات تابستان خود بهره‌مند شوید و تجربه‌ای بی‌نظیر را به یادگار داشته باشید.

1402/05/11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوست داری اولین نفری باشی که از ویلا های با قیمت های شگفت انگیز خبر داره!؟

شمارتو بزار و منتظر باش